Merry Christmas

Imorgon är det julafton!:D Trots att jag är sjuk och saker inte blivit som planerade ska jag ha en riktigt fin julafton har jag bestämt. När jag blir äldre och har familj har jag alltid tänkt att jag ska ha mest dekorationer av alla, haha. Min man kommer nog tycka att jag är helt knäpp.

Aja, hur som haver. Passar på att dela med mig av mitt favorit julgodis (som jag tyvärr inte orkar tillaga i mitt tillstånd). Nalle Puh godis. Det heter nämligen så? Det och knäck, kan ni ju bara inte missa! Passar även på att önska er GOD JUL! Ta hand om varandra! <3

50 g margarin
1/2 dl sirap (godare med mörk, lite av en smaksak)
1/2 dl socker
1 msk honung
3 dl musli (gärna med russin)

1. Smält margarinet i en kastrull. Rör ner sirap, socker och honung och blanda väl. Låt blandningen koka ca 2 min.
2. Tillsätt muslin och blanda väl.
3. Klicka ut smeten på bakplåtspapper. Ställ svalt att stelna. Voila!


                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0