just a thought

Jag har nyss glott tv och käkat en otroligt god kyckling rätt. Tittade lite på top modell och då började jag bli lite smått irriterad.

Det var en tjej som hela tiden skulle starta bråk och provocera de andra tjejerna och hon förde dålig stämning över hela huset. Hon njöt verkligen av det. Njöt? När hon förstörde och fick de andra på dåligt humör genom att börja bråka och skapa en massa trubbel både för sig själv och andra?

Jag förstår mig inte på sådana människor som förstör för andra och får sig själv att må bra genom att trycka ned folk. Har hon inget bättre för sig än att gå runt där och kasta en massa problem i luften. Vad lever man då för ett liv egentligen? När man förstör för andra. Ska man inte hjälpa varandra istället? Jag tycker det är synd, nästan tragiskt faktiskt. Livet är på tok för kort för allt sådant.

Istället för att ägna sin tid och energi på andra människor på det sättet- varför riktar man inte över den uppmärksamheten på sig själv istället? Skapar något annat- ett meningsfullt liv som man faktiskt kan vara stolt över?

Nej, det är bland det värsta jag vet de och falskhet mot en vän.  


 


Kommentarer
Postat av: sara

word my love, wooord! dom är patetiska, ensamma, olyckliga och har ingen glädje i livet. Underbart att vi inte är en av dem va? Puss<3

2010-11-22 @ 22:01:01
URL: http://saratells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0