111213

Så var det lucia idag då! Jag har varken sett något luciatåg eller ätit någon lussebulle. Dagen har varit som en helt vanlig måndag och vid sex-tiden var jag hemma. Nu har jag precis klivit ut från duschen och ska gå och lägga mig, imorgon ringer väckarklockan fem. Ångest! Fast å andra sidan älskar jag när jag slutar halv tre, då har jag hela eftermiddagen på mig :) 

Kinesiolog besöket igår var intressant. Jag fick börja med att svara på en rad olika frågor och sedan var det dags för blodprov. Tyvärr kunde hon inte riktigt se vad min kropp behövde eftersom jag har min dåliga vecka just nu... Japp, då klumpar blodet ihop sig i syfte för att motverka förblödning. Efteråt vände hon och vred på min kropp och tryckte ned olika kroppsdelar medan jag skulle hålla emot. Ibland kunde jag inte hålla emot och då tog hon fram små glashållare med olika örter i. Hon prövade ett tiotal eller mer på mig. Hon lade de små rören på magen och helt plötsligt kunde jag trycka emot, helt sjukt! På vissa rör kunde jag fortfarande inte trycka emot, men på några blev jag starkare. Hon ville hitta något som fungerade på alla dem delarna jag inte kunde trycka emot på. Eftersom jag varken smakade eller luktade på de olika öreterna förstod jag inte hur jag helt plötsligt kunde bli starkare i musklerna när örterna bara låg i en glashållare på min lilla mage. De nuddade inte ens mig... Hon sade att det handlade om energier! Hon ska skriva ned en lista på vad jag ska ta för örter och vad som är bra för just mig att äta. Tydligen var vete och laktos något jag skulle undvika samt rött kött :(

På torsdag ska jag dit igen och ta om blodprovet och då kan hon se allt ordentligt. Fortsättning följer...

Avslutar med att lägga upp en bild från gymnasiet. Vi firade lucia med kladdkaka och våra alldeles egna hembakade lussebullar som vi gav till varandra... 


      


Kommentarer
Postat av: Sandra Törn

Det där låter spännande! :)

2011-12-13 @ 22:57:16
URL: http://sandratorn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0