Kinesiologi

Nu sitter jag på jobbet och har nyligen slutat, skönt! Jag har precis druckit yoghurt och ätit en banan så nu har jag ny energi till att titta på julklappar. Tänkte gå runt lite i centrum och kika lite medan jag väntar på min tid hos kinesiologen som jag bokade i torsdags. För er som inte vet vad kinesiologi är: Det härstammar från Grekland och betyder rörelse. På 1960-talet var det en kiropraktor som upptäckte att olika muskler energimässigt är kopplade till olika organ. Körtlar, akupunkter, blod, näringsämen samt tankar och känslor.

Behandlingsteknikerna är en blandning av moderna kunskaper och gammal österländsk naturläkekonst. Det finns olika behandlingar såsom massage, käkledsbehandling, lossa på fixerade kotor, behandling av akupunkturpunkter osv. 

1. Strukturellt - massage, mobilisering av ryggkotor, triggerpunkter osv.
2. Näringsterapi - läkande mat som återställer den naturliga näringsbalansen iform av kosttillskottspogram. Besvär såsom trötthet, förkylning, magproblem kan bero på näringsbrist och fel kost.
 3. Mikroskopisk blodanalys - analys av blodets tillstånd i blodcellerna och blodplasman som ger viktig information om hälsotillståndet.

Jag tänkte att det var värt att prova lagom till vintern! Det får bli en julklapp till mig själv! Återkommer om vad jag fick göra och hur det var :) Hoppas på att jag blir mer avkopplad och att min mage blir bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0