just me

Vaknade sex imorse. P-A-N-I-K var det första som kom upp i mitt huvud. Jag har försovit mig! Lugnade ned mig först när jag insåg att det faktiskt var söndag idag. Vaknade flera gånger emellanåt men klockan tio bestämde jag mig för att det var dags att stiga upp. Har bara tagit det lugnt idag. Känns som helgen precis börjat eftersom jag jobbade i lördags. Kan säga att en lugn dag behövdes. Jag minns inte ens senaste gången då jag var för mig själv en hel dag? Läst saker jag annars inte hinner läsa, tagit en varm och lång dusch, försökt finna inspiration till min framtida lägenhet. Vill verkligen flytta hemifrån snart, i alla fall om ett år.

Jag tänkte börja spara pengar till lägenheten nu. Om jag ser en massa inredning och fina hem tror jag att det kommer gå lättare för mig att spara. Då ser jag det mer tydligt och framför mig. Nu känns målet alldeles för långt borta... Jag måste börja spara nu. Fick pengar tillbaka för två par skor som nyligen gått sönder och de valde jag såklart att shoppa för istället. En snyygg kofta som sticker ut lite – var tvungen att köpa den. Den var speciell… Ja, precis - spara var det. Får sluta med det här! Hamnat i ett shopping beroende och min ekonomi tillåter inte det nu.

Haft en behövande och skön dag tills jag tittade på filmen the experiment med mina syskon. Vi fick ont i magen och pratade upprört emellanåt. Usch, vilken obehaglig film. Berättar mer om den sedan. Nu ska jag möta upp Johanna och vi ska ta en tripp till pizzerian för lite middag. Behöver ta en paus och tänka på annat än filmen, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0